Tolvanen kertoo:
”3D-kuvituksen tarina alkaa siitä, että sain nettiyhteyden vuonna 1998 ja heti piti päästä jenkkilään katsomaan, mitä kollegat puuhastelevat. Siellä alkoi tulla vastaan sellaisia kuvia, joista en osannut selvittää itselleni, miten ne oli tehty. Kesti tovin, ennenkuin selvisi, että ratkaisu oli 3D-maailma.
Vuonna 2000 olin perheeni kanssa Lontoossa ja pääsimme tutustumaan animaattori Marjut Rimmisen maailmaan ja 3D:n mystiikkaan. Hän toimi yrittäjänä ja samalla BBC:llä 3D:n opettajana. Hän suositteli minulle Bryce-ohjelmaa. Suomeen tultuani hommasin sen heti ja alkoi tuskainen opettelu. Onneksi pääsin Kuopion muotoiluakatemian RhinoCeros kurssille. Siellä oli opettajana Hannu Kulju (nykyisin Autti) ja meistä tuli kaverit. Hän opetti minulle 3D:tä ja minä vanhana yrittäjänä toimin hänelle mentorina. Yhdessä aloimme opiskella Zbrush-ohjelmaa.
Ajallaan selvisi, että tällainen pilotointi ei tulisi toimimaan Kuopion leveysasteella yksinkertaisesti siitä syystä, että asiakaskunnalta ei löytynyt ymmärrystä.
Mutta se oli mielenkiintoista.”